2 Nisan 2008 Çarşamba

Arsamıza bahar gelsin...

Sıra nihayet ağaçları ekmeye geldi:) Eşim hala İzmir'de ben de haftasonu için uçak biletimi aldım bile. Cumartesi sabahı ilk uçakla gidiyorum. Ben gider gitmez ağaçların dikimine ve damlama sulama için boruların döşenmesi işine başlanacak.

Ağaçlar ile ilgili daha önce bir yazı yazmıştım ancak biraz araziyi kullanım planlarımızdan bahsetmek istiyorum. Daha önce arsanın uydu fotoğrafını yayınlamıştım.Aynı fotoğrafa birkaç ek yaparak detay planları da anlatmak istiyorum.



Yukarıdaki resimde görüldüğü üzere planlarımızda araziyi üç ana bölüme ayırdık.

Bölüm 1 :

Evlerin de içinde olduğu bu bölüme fotoğrafta görülen şekilde giriş yolu ve ileride de havuz yapılacak. Bütün arazi içinde sadece bu alan süs bahçesi olarak düzenlenecek. Yani daha çok çim, süs bitkileri ve çiçekler ekilecek. Bu alanda sınıra leylandi -kuzey rüzgarını kesmesi için- , iç kısımlara ise süs ağaçları ve yine rüzgarı kessin diye 1-2 tane de büyük zeytin ve çam ağacı ekmeyi düşünüyoruz.

Bu arada süs bahçesi dediysem asla çok düzenli ve süslü bahçeleri sevmemişimdir. Her zaman doğal ve daha kır havasındaki bahçelere özenirim. Örnek olması açısından aşağıya 1-2 fotoğraf koyuyorum.





Hatta çim olarak da mümkünse biçilmeyen bir tür bulmak istiyorum. Doğal bir halde kır görüntüsünde olsunlar. Aşağıdaki fotoğraftaki çimimsi hayalimdekine mükemmel bir örnek.



Bölüm 2 :

Bu kısım birinci bölümden yaklaşık 2 m düşük kotta bu sebeple oldukça rüzgar açısından kuytu ama manzaranın tüm çekici kısmını görüyor. Eğer ilerde mevcut ev yerine yeni bir ev yapmaya karar verirsek bu ev fotoğrafta çarpı ile işaretlenen yerde olacak. Ama o zamana kadar bu kısım için planımız burayı ağaçlandırıp küçük bir koru haline getirmek. Ağaçların arasına yürüyüş yolları yapmak. (Hatta bu amaçla bir köylüde bulduğumuz eski ahşap demiryolu traverslerini almıştık, şu anda arazinin içinde değerlendirilecekleri günü bekliyorlar.)Bu bölümün düzenli bir bahçe olmasını istemiyoruz. Aşağıdaki gibi kır havasında bir alan olacak.



Çit çevresi boyunca leylandiler olacak. Leylandileri sık ekip bir çit gibi biçerek şekillendirmeyi düşünmüyoruz. Ağaçları birerbuçuk metre ara ile dikecek ve koni biçimli büyümelerini sağlayacağız. Bu şekilde herbiri ağaç formunu koruyacak ama zamanla büyüyüp birbirine yaklaşacğı için doğal bir çit de oluşturacak. Alanın bir köşesine bir küçük bir çamlık alan yapabiliriz. Şimdilik burayı tıka basa ağaçlarla doldurmak gibi bir hedefimiz yok, biraz yeşillensin yeter. Zamanla bu alanın kullanımı konusunda fikrimizi kesinleştirip ona göre düzenlemeler yapacağız.

Bölüm 3 :

Bu alanı ise zeytinlik, meyve ve sebze bahçesi olarak kullanmayı planlıyoruz. Bu bölüm 2 numaralı alandan aşağıda görünen kıvrımlı yola kadar uzanan bir yamaç. Yani eğimli bir arazi. Günaybatı cepheli bu yamaç hem rüzgara karşı korunaklı hem de gün boyu güneş alıyor. Bu sebeple meyvelerin yetişmesi için ideal bir ortam olacağına inanıyoruz. Ayrıca bir köşesine küçük bir sera yapmak da planlarımız arasında.

Bu kısmı daha önce arazideki diğer tesviye işlerini yaptırırken teraslatmak istemiştik ancak araziye gelen araç bu işi yapmaya uygun değildi. Daha güçlü ve büyük bir araç gerekiyordu ve o zaman böyle bir araç için saati 240 YTL fiyat istediler. Bize bu konuda akıl verenlerin çoğu da teraslama olmadan da bu arazinin değerlendirilebileceğini söyleyince biz de o zaman için bu fikirden vazgeçmiştik.

İyi ki o anda acele etmemişiz. Sonradan su araştırmaları sırasında tanıştığımız ve daha önce bahsettiğim ekolojik tarımla uğraşan komşumuz bize bu alanın ekimi konusunda önemli önerilerde bulundu. Ayrıca kendi firması bünyesinde böyle bir aracın bulunduğunu ve saati 120 YTL'ye bize kullandırabileceğini söyledi. Şu anda araç arazimizde çalışıyor ve eşimin telefonda aktardığına göre de sonuç çok iyimiş.
Hatta arazinin bir kısmında aklında olan bir düzeltme daha vardı ama çitlerin küçük bir bölümünü sökmeyi gerektiriyor diye bundan vazgeçmişti. Sanırım bu konuda da aynı kişiden yardım almış ve çitlerin o kısmını söküp orayı da düzelttirecekmiş. Benim yokluğumdan faydalanıp çılgın işlere girişti yine :)) Ben gidene kadar bu işlerin bitmiş olmasını diliyorum. Gider gitmez arsanın son halini fotoğraflayacak ve sizinle de paylaşacağım.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

e hadiiii, ne oldu ağaçlar?

 
Clicky Web Analytics